تعداد افراد آنلاین

۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

عشق را در پستوي خانه نهان بايد کرد

واقعا ! عشق را در پستوي خانه نهان بايد . شعري که گذاشتم شعري است بسيار زيبا از زنده ياد استاد احمد شاملو
که من خيلي اونو دوست دارم. در واقع مي تونم به جرات بگم که تمام اشعار
استاد شاملو توصيف حال و روز جامعه ماست . لااقل من خودم مخصوصا اين شعرشو
با تمام وجودم احساس کردم . يعني تک تک ابيات اين شعر رو با پوست و
گوشتم حس کردم . ايا واقعا چنين نيست؟
------------------------------------------------------------------------

دهانت را مي بويند
مبادا که گفته باشي دوستت مي دارم
دل ات را مي بويند
روزگار غريبي ست نازنين
و عشق را
کنار تيرک راه بند
تازيانه مي زنند .
عشق را در پستوي خانه نهان بايد کرد
در اين بن بست کج و پيچ سرما
آتش را به سوختْ بارِ سرود و شعر
فروزان مي دارند
به انديشيدن خطر مکن
روزگار غريبي ست نازنين
آن که بر در مي کوبد شباهنگام
به کشتن چراغ آمده است .
نور را در پستوي خانه نهان بايد کرد
آنک قصابان اند
بر گذرگاه ها مستقر
با کنده وساتوري خون آلود
روزگار غريبي ست، نازنين

و تبسم را بر لب ها جراحي مي کنند
و ترانه ها را بر دهان .
شوق را در پستوي خانه نهان بايدکرد
کباب قناري

بر اتش سوسن و ياس
روزگار غريب ست، نازنين
ابليس پيروزْ مست
سور عزاي ما را بر سفره نشسته است
خدا را در پستوي خانه نهان بايد کرد

=======

%ايام به کام%

هیچ نظری موجود نیست: